Každý den na nás někde vyskočí nějaká reklama, a to i kdybychom neměli žádný přístup k internetu, nebo dokonce i kdybychom neměli ani telefon. Je to z toho důvodu, že reklamy jsou i venku a nemusí k tomu být nutně přístup k internetu, nebo je najdeme v novinách či letácích, to už je úplně jedno, jestli se jedná o elektronickou reklamu či nikoliv. Když jdeme po městě, na různých místech jsou vylepeny či vystaveny reklamy. Může jít i o různé tabule, na kterých jsou reklamy pouštěny nebo o velké billboardy na kterých je reklama nalepená a každý ji tak uvidí, protože jde většinou o velké plochy.
Reklamy bývají vylepeny také například na informačních tabulích a podobně, zkrátka všude, kde vás napadne. Dalším místem, kde se setkáme s reklamou je například rádio, ve kterém nám kromě písniček o přestávce hrají reklamy, které sice nevidíme, ale slyšíme, a to nám u některých typů reklam zaručeně stačí (všichni víme, o kterou reklamu se jedná). No a samozřejmě jsou reklamy na internetu, které na nás vyskočí různě. Buď jsou schované v textu a my je nevidíme, nebo na nás vyskočí na nějaké stránce v okně, to moc dobře všichni známe, tyto reklamy v oknech.
Reklamy by se vždy měly snažit o to, aby po přečtení nebo spatření člověk vyhledal danou adresu nebo na ni klikl a měl zájem o služby, které firma nabízí. Některé reklamy například v televizi mezi pořady jsou lákavé a lidé se opravdu jen díky reklamy podívají na dané produkty, ale jsou i reklamy, které každého akorát štvou, ale i tyto reklamy nějakým způsobem fungují, protože se na dané weby lidé podívají už jen ze zvědavosti, když je reklama otravná nebo příšerná. Už jen právě z toho důvodu, že se chtějí podívat, jak vypadá web této firmy. Web vám musí nějak nabízet i vyhledávač, o to se stará optimalizace pro vyhledávače v Praze či jinde. Pokud se jedná o vyskakující reklamu, dost často se setkáváme s pojmem PPC reklama, což znamená že firma zaplatí za každé kliknutí návštěvníků poskytovateli. Firem na tuto službu je dost, stačí napsat třeba PPC reklama v Brně.